Keresés

Elérhetőség

Akváriumi halak
Székelyhíd (Sacueni)

diszhalacska@freemail.hu

Mennyi az annyi?

2012.07.29 22:20

Sokan azért nem mernek nekikezdeni akvarisztikával foglalkozni, mert minden, a témával foglakozó oldalon azt olvassák, hogy mennyi mindent kell venni bele, és mennyi törödést igényel! Aztán vagy pénze nincs rá, vagy ideje (vagy egyik sem), gondolja az olvasottak alapján. Hogy az igazat bevalljam, én is sokáig így voltam vele! Végűl azonban mégis rászántam magam. Megvettem egy 39 L-es akváriumot 58 RON-ért, és igazából ez volt a legnagyobb kiadás, amit rá kellett fordítanom. Ha guppi tartásra adjátok a fejeteket a nyári hónapokban nincs is másra szükségetek. Az én akváriumom nyár óta működik drága levegőztető és szűrő nélkül, és a víz sem volt cserélve benne! És a halak nagyon jól érzik magukat, szaporodnak esznek és élnak mint hal a vízben! Igazából van benne levegőztető és szűrő is, de ezek nem kerültek pénzben, csak annyi időben, míg lementem a közeli patakhoz és gyűjtöttem néhány vizinövényt (levegőztetőnek) és egy tányércsigát, meg néhány kúpcsigát (szűrőnek). A víz a mai napig szép átlátszó, tiszta, és szagtalan. A maeleg nyári napokon melegítőre sincs szükség, ugyanis a nagy melegben a víz hőmérséklete nem megy 20°C alá még éjjel sem. Amire még költeni kell, az a halkaja. Egy doboz lemezes tápot 5 lejért meg lehet venni, ami akár egy-másfél hónapig is elég (a halak számától, és az etetés gyakoriságától függően). A szárított dafnia és szúnyog lárva szintén 5 lej körül van, ami szintén sokáig elég. Én néha lemegyek a korábban már emlitett patakhoz, és szedek élő dafniát is. Egy kis vedér vizet pedig kiteszek a kertvégébe és mindig van benne egy-egy adag szúnyoglárva! Időbe sem kerül sokba a guppi tartása. Én napi 3-szor megetetem őket, ez a néhány perc, ami a kötelező törédési idő! A vizet nyár eleje óta egyszersem cseréltem, tehát azzal nem kell heti több órát babrálni. Bár én sokszor órákat tudok azzal, tölteni, hogy ülök az akvárium előtt és nézem a halakat, ahogy úszkálnak, de ez már a saját szórakoztatásomra történik (ez a nem kötelező része)! Tehát a hal a legalkalmasabb kisállat, azoknak akiknek nincs sok szabadidejük, de szeretnének egy kis darab természetet becsempészni lakásukba. Az akvárium kis helyen elfér, nem kell kivinni sétálni a halakat, nem kell attól tartani, hogy elkóborolnak, és roppant csendes jószágok. Tessék halat venni! :D

Lacy